2013. április 15., hétfő

Megérkezett Marcsi ^^

Pénteken már nagyban Marcsi érkezésére készültem: addigra már minden ki volt takarítva és a programokat szerveztem, illetve azt, hogy hogyan jutok el érte a reptérre és hogyan jutunk haza. Előtte azért kijárt a pihenés is: Mártival elmentünk egy hamam-ba, azaz török fürdőbe! Ezt is mindenképpen ki akartam próbálni, mert már nagyon sokat hallottam róla. A lényeg annyi, hogy bugyira kell vetkőzni, be kell menni egy baromi forró és párás terembe, ahol le kell borogatni magad vízzel, majd kifeküdni a terem közepén lévő kör alakú padra. Kb. 20-30 percig ott kell feküdni (nagyon kellemes), amíg a bőrünk fel nem puhul. Majd egy néni (aki általában szintén félpucér) jön egy dörzsikesztyűvel és végigdörzsöl mindenhol. Anyuka és Márti is mondta, hogy akárhányszor fürdik az ember egy nap, itt rengeteg elhalt hámréteg jön le a testünkről és hogy a legtöbb turista szégyenkezik amiatt, amiért annyi kosz jön le róla, de ez mindenkinél így van. Nálam is így volt, a néni mondta/mutogatta, hogy hogyan feküdjek és végigdörzsölt, majd megmosta a hajam, végigszappanozott és kicsit meg is masszírozott. Mindezt persze 37 líráért, de olyan tisztának érzi magát az ember, mint előtte még soha. Nagyon kellemes volt, ha itt maradnék, biztos, hogy mennék máskor is!


Utána irány az ovi, majd a reptér. Hiába indultam el korán, sejtettem, hogy Marcsi hamarabb keveredik ki a reptérről, mint én az isztambuli délutáni forgalomból. Így is történt, addig Marcsi pihent egyet a reptéren. Amikor végre megtaláltuk egymást, akkor irány a reptéri transzfer busszal a Taksim tér, majd onnan le a kompállomás, onnan irány Kadiköy, majd busszal haza. Úgyhogy este 9 volt, mire hazaértünk - persze holtfáradtan - úgyhogy jól esett mindenkinek lezuhanyozni majd ágyba bújni.

Esti teázás a kabatasi kompállomáson:



A kompon:

A hétvégét különféle programokkal töltöttük: szombaton irány a Herceg-sziget, ugyanis megint 27 fok felett volt a hőmérséklet. Egy hosszú hajóút után megérkeztünk a szigetre, nézelődtünk, fagyiztunk, Marcsi pedig macskákat fotózott :P (Mondtam neki, hogy ha Isztambul összes macskáját le akarja fotózni, akkor igencsak hamar be fog telni a memória.)



Már a Herceg-szigetek legnagyobbikán:


 A szomszéd padon üldögélő és vodkát piáló miniszoknyás és törökül hadaró öreg nénike, akihez később a rendőrséget is kihívták:


Az ún. török pizza (már feltekerve):

Kilátás a kis étteremből, ahol kajáltunk:

A kompon Kabatas felé:

Az Istiklal utcán (Marcsi és Márti):





Töminyomi:

 Az Istiklal utcán közlekedő villamos:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése